Smidigheten testar yogilates

Jag berättade ju här om dagen att jag inhandlat en pilatesboll. Är ni nyfikna på att höra hur det gick när smidigheten själv skulle testa den? I ett par dagar har jag varit lite rädd för den. Jag har faktiskt inte provsuttit den förrän idag! Varför? Innan ni säger något vill jag bara säga jag vet att jag är väldigt löjlig angående detta! Jag har framför mig sett hur jag satt mig på bollen, ventilen ploppar ut och jag flyger iväg på bollen i raketfart, rakt in i väggen. Som en tecknad seriefigur liksom. Min kloka sambo sa dock att risken för detta scenario var obefintlg så idag testade jag...

I senaste numret av Att vara gravid var det med ett yogilates-program. Yogilates skall tydligen vara en mix av yoga och pilates och vara vädigt populärt bland gravida. I storstäderna ska jag väl tillägga. Här i Småland finns inga sådana nymodigheter. Yoga har jag testat några gånger innan och även kört lite hemma och även ombord när jag jobbade som styrman. Att göra solhälsningar på bryggan, i soluppgången på Nordatlanten, var en speciell känsla... Nåväl, pilates är nytt för mig. Jag har sneglat på pilatesbollarna på gymmet men aldrig vågat testa. Har varit rädd för att göra bort mig totalt...



Passet, om man ens kan kalla det för ett pass, var inte särskilt utmattande på något sätt men väldigt kul. Fnittrade rätt bra när jag försökte sitta på bollskrället och balansera. Dock gillar jag hela grejen. Funderar på att snickra ihop ett eget program och köra lite nu och då. Lite bollövningar, lite vanliga yogaövningar. Är det någon som har exempel på bra övningar att göra på bollen så tar jag gärna emot dem, har som sagt aldrig varit i närheten av en yogaboll tidigare...


Kommentarer
Postat av: josefin

sv: gud vad härligt det låter!!

2010-12-12 @ 20:16:57
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag har varit på pilates två gånger och båda gångerna var det någon som svimmade. Du får se upp, jag vet inte vad det är med de här övningarna. Nåt med andningen gör man ju.

2010-12-12 @ 21:23:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: johanna blivande mamma

Tack så jättemycket! :)

2010-12-12 @ 21:44:39
URL: http://johannaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0