Pilatesboll

Idag har jag köpt en pilatesboll! Blev väldigt peppad och inspirerad efte instruktörsmötet på gymmet igår och när hon pratade om att ha starka inre magmuskler. Dessa tränade man tydligen enklast genom att stå i planka eller lite olika övningar hon tipsade om med hjälp av en pilatesboll. Jag har alltid varit lite rädd för dessa gigantiska bollar och hållt mig långt borta från dom på gymmet. Vi hade en i gymmet ombord på båten jag jobbade förut men att balansera på en boll i sjögång är inget jag rekommenderar ;)

Men nu har jag då köpt en egen boll och kan fjanta mig hemma i vardagsrummet. I senaste numret av Att vara gravid var det dessutom ett yogilates-program med, anpassat för gravida. Själv har jag aldrig testat pilates men dessa övningar såg väligt enkla ut. Hur som helst ska det bli spännande att testa övningarna någon dag!


Pilatesboll från Stadium, 199 kronor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0