Pannkakskoma

En mamma ska kunna steka pannkakor. Så är det bara. Jag har inte stekt pannkakor på år och dag. Vet inte om jag överhuvudtaget stekt pannkakor sedan jag flyttade hemifrån. Det är tio år sedan nu. Jag kom på det idag. En mamma ska kunna steka pannkakor. Och jag kan det inte. De underbara hormonerna gjorde mig tårögd över detta faktum. Tårögd men icke handlingsförlamad. Fram med ägg, mjöl, mjölk och en stekpanna. Och dom blev så goda. Bara två stycken gick sönder och till och med den första blev nästan bra! Så nu ligger jag i soffan med datorn på magen och myser i min pannkakskoma. Och det bästa är att det blev massor över!


Pannkakor med blåbärssylt. Vilket är ert favoritsylt?

Kommentarer
Postat av: Malin

Lingonsylt definitivt :)



Gör faktiskt pannkakor ganska ofta (varannan vecka)men byter nästan alltid ut vetemjölet mot fullkorns- eller dinkelmjöl. Det blir så gott!

2010-12-20 @ 20:46:03
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0