Nytt träningsprogram

Idag var jag på möte med en instruktör på gymmet och fick ett nytt träningsprogram som jag, enligt henne, ska kunna följa fram till förlossningen om jag kan, vill och önskar. Det bygger på mitt gamla men hon plockade bort vissa maskiner som är mer eller mindre olämpliga eller omöjliga. Nu känner jag mig mer motiverad till styrketräningen igen vilket känns skönt. Sen jag blev gravid har jag varit orolig för om jag gör fel eller tar i för mycket eller om jag kan ta i mer och så vidare. När jag pratade med min barnmorska fick jag till svar att jag skulle göra det som kändes bra. Ja, jo, det förstår ju jag med men idag fick jag de konkreta råd och tips jag saknat.

Jag har försökt att läsa på mycket om graviditet, kost, träning och övervikt men har svårt att hitta någon vettig information. Om man kollar i den uppsjö av gravidforum som finns på nätet blir man ju galen! Dom flesta inlägg skrivs av ett gäng glada hemmatyckare som i onödan skrämmer upp varandra. Här om dagen såg jag en tråd om att man inte skall äta kanel när man är gravid. Shit tänkte jag som äter kanel varje morgon på filmjölken. Jag läste vidare och den här tjejen hade ätit kanel på risgrynsgröten och hade nu sådan ångest för hon trodde hon skulle få missfall eftersom någon gammal skröna säger att kanel kan starta en förlossning. Ooookej? Fast någon hade sedan påpekat att det var helt sjuka mängder kanel man skulle sätta i sig. Sex sägs ju också kunna starta en förlossning men inte lever man i celibat i nio månader för det!

Men nu har jag i alla fall fått svar på alla frågor jag hade om träning, jag följer Livsmedelsverkets råd vilka känns trovärdiga och lagar mat från min nya, underbara kokbok. Jag ska inte dras med i hetsen som är på forumen om att det är livsfarligt att äta kanel och tvätta håret utan jag tänker sitta här med min tekopp och njuta. Som min instruktör sa idag, njut, du är bara gravid med första barnet en gång!


Kommentarer
Postat av: Sara

SV; Åh vad roligt! Grattis! :) Ja vi får väl se vad det är för rackare som kikar ut! ;)

2010-12-09 @ 17:21:30
URL: http://musiksara.myshowroom.se
Postat av: Alexandra

sv: jo jag har testat den och den är så GOD! :D

2010-12-09 @ 17:30:12
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: Ja, det är hemskt att inte känna igen sig själv. När jag ligger på rygg och drar in magen så ser man ju bulan, känner livmodern och igår var den tillochmed sned, så antar att bebis låg konstigt. Det är helt sjukt. Jag har också börjat gråta för konstiga saker... det senaste var att börja störtböla för att mjölkpaketet inte fick plats i kylen så dörren inte gick att stänga. Haha! Men jag har mått otroligt illa, gått ner 7 kilo, haft mycket växtvärk i magen, och spyr fortfarande på morgonen så fort jag känner en gnutta stress... var tacksam för att du slipper det! Det är hemskt!!! Tänkte snart skriva ett inlägg om vad som hände senast idag och jag lovar dig, ÄCKLIGT är nog rätt ord. Men vem är du? Kan du inte berätta lite kort om dig eftersom du inte har någon presentation! Ålder, intressen osv... hur långt är du gången? :) Skulle vara kul att få höra lite! Jag ska på RUL i vecka 19, 4 januari!

2010-12-09 @ 18:51:28
URL: http://musiksara.myshowroom.se
Postat av: Warrior

Gud vad bra! Vissa bara stänger av och skiter i träning och kost bara på grund av graviditet! Njut av MAT men underhåll kroppen lite ;) Toppen att du fått hjälp av en instruktör!

2010-12-09 @ 22:07:54
URL: http://wellnesswarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0