Halv åtta hos mig

Halv åtta hos mig bjöds det på grekisk mat. Blev färsbiffar innehållande fetaost, hackade oliver och soltorkade tomater, vitlök, lök och örter. Hade tänkt ugnsrosta potatis men klockan blev så mycket innan jag kom hem från gymmet så det blev bara sallad och tzatziki. Gott blev det i alla fall!



Jag älskar grekisk mat! Så länge jag slipper äta får, lamm och allt för konstiga korvar. Överlag gillar jag köken runt Medelhavet. Maten där känns så fräsch och smakar ju underbart! Ska jag välja ett favoritkök i världen står det mellan det grekiska och det italienska. Vilket är erat favoritkök och vad är det ni gillar så mycket med det?

Jag har varit i Grekland tre gånger. En gång på Naxos, en gång på Kefalonia och en gång på Korfu. Jag har fina minnen från alla dessa gånger. Romantiska minnen så som när min sambo sa att han älskade mig första gången och ett ännu finare minne var när han i somras gick ner på knä och frågade om jag ville bli hans fru... Matminnen har jag också. På Naxos var favoritrestaurangen Sirocco. De hade de godaste spenatpajerna jag någonsin ätit! På Kefalonia brukade vi ta vår moppe och åka till en liten fiskeby väster om Skala och äta underbar tonfisk och svärdfisk. På Korfu hittade vi en underbar restaurang i Gouvia, 9 Muses. Vi åt där flera gånger och var lika nöjda varje gång och det var även där vi åt vår förlovningsmiddag i skenet av tända ljus. Jag tänker fortfarande på deras vin- och gräddkokta blåmusslor....

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: haha kan inte tänka mig det, än mindre kan jag tänka mig när JAG blir äldre, kommer bli pensionär vid 25 xD haha

2010-12-14 @ 20:38:33
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: Cinderella

Visst är medelhavsmaten fenomenalt god, jag tror inte jag skulle kunna välja.

2010-12-14 @ 20:54:29
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: Warrior

SV: Tack! :D Rätt nöjd med dukningen, tycker det är så kul att få göra det fint.. :)

2010-12-14 @ 20:59:45
URL: http://wellnesswarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0