Födelsedagspresent till mamma?

Min mamma fyllde år i förgår och jag har fortfarande inte köpt någon present. Eftersom hon, eller jag, bor på betryggande avstånd så är det lugnt. Hon fick bara ett telefonsamtal. Men på onsdag ska jag åka hem till föräldrarna och fira jul och självklart måste jag har en present med mig då! Julklapparna är klara sedan länge och dom är jag så nöjd med att fantasin till en födelsedagspresent är borta.

Flera år i rad har jag köpt en påse från Kahls Kaffe med lite olika teer, kaffe, lemoncurd, skorpor, marmelader och så vidare. Jag vet att hon tycker det är kul att få eftersom hon aldrig köper något sådant till sig själv och dessutom tycker det är kul att smaka nya saker. Men det känns lite trist att ge henne det. I år igen. Funderar på en hushållsvåg. Vi har en snygg svart våg, i retrostuk med analoga visare och en blank metallskål att lägga sakerna i. Jag frågade min bror igår om han trodde att det var en bra idé. Faktum var att han hade tittat på den också men sen köpt någon fågelmatsgrej som hon önskade sig. Han sa dock att han aldrig sett mamma väga något i köket. Sant. Men har man ingen våg så väger man inget? Innan vi köpte vår våg har ajg aldrig ens tänkt på att jag behöver en. Jag fastnade för designen och det i kombination med ett presentkort på Cervera gjorde att vågen fick följa med hem. Idag vet jag inte om jag hade klarat mig utan den. Nu undrar jag om min mamma kommer bli lika glad...

Har ni några idéer på födelsedagspresenter till mammor som har det mesta? När man frågar henne så önskar hon sig alltid två snälla barn... Yeah right! Men till våren/sommaren får hon två snälla barnbarn istället, min bror och hans tjej väntar sitt första barn i slutet av mars!

Kommentarer
Postat av: sanna

Jag tycker vågen låter som en utmärkt present! När min mor fyllde år nyss så bakade jag polkagristryfflar åt henne som jag slog in fint. Det var uppskattat såhär i glöggtider!

2010-12-16 @ 09:40:25
URL: http://tjockisresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0