Vardagslyx

Var på bio igår och såg Inception. Har hört mycket positivt om den men jag vet inte vad jag ska säga om den. Det omdöme som både sambon och jag gav om deen var Va?! Jag fattade verkligen ingenting. När drömde dom? När var dom vakna? Hur slutade det egentligen?

Jag gillar att gå på bio. Det är hundra gånger mysigare än att hyra film och sitta hemma i soffan. Jag är vare sig bild,- ljud,- eller effektfantast, ser ju knappt skillnad på en VHS från 1987 och en Blue Ray från 2010 ;) Men bio, det är bra grejer det! Gillar hela konceptet, sitta i en mjuk biofåtölj (igår överraskade sambon dessutom med "hångelsätena" längst bak!), äta popcorn (jag vet att det inte passar in i min nya nyttiga livsstil men man kan väl inte ge upp allt?), hålla handen... Mys på hög nivå!

För många låter det kanske som en självklarhet att kunna gå på bio när man vill men för mig är det inte det. Jag har, fram till för några veckor sedan, arbetet som styrman på ett fartyg i oceanfart. Jag har varit borta från Sverige, min familj, min sambo och vårt hem mer än halva året. Inte alltihop på rad, jobbat x antal veckor och sen varit ledig lika länge. Om man vill kan man säga att jag haft semester halva året också...

Jag har nu tagit beslutet att gå iland. Kanske för gott, kanske bara för ett tag. Det vet jag inte. Jag vill testa på ett normalt liv. Jag vill kunna gå på bio när jag vill. Jag vill kunna ha krukväxter som överlever hemma (sambon är också till sjöss så han kan inte vattna han heller). Jag vill kunna vara med på dop, bröllop, re-unions av olika slag och födelsedagskalas. Jag vill inte sitta på en båt och känna att jag slösar bort mitt liv genom att räkna dagar till avmönstring och hemfärd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0