Start utan våg?

Har sista tiden läst en hel del viktbloggar, vissa bättre än andra och många fantastiska och inspirerande. Blir glad av att läsa om tjejer som är där jag är nu eller som är där jag önskar att vara om säg ett år. Vad som dock verkar vara en röd tråd i viktbloggarna är just vikten!

Jag har ingen aning om vad jag väger. Jag har startat nu. Jag ska komma igång med träningen och jag ska äta nyttigare men jag har ingen våg! Hade tänkt att väga mg på gymmet idag men batterierna var slut och jag vågade inte säga till i receptionen. Hej, jag är jättetjock och skulle vilja veta exakt hur tjock jag är? Jag vet att jag väger över hundra. Antagligen mer än vad jag någonsin vägt. För fyra år sedan vägde jag 104 kilo. På något mirakulöst vis tappade jag 12 kilo, bara sådär. Jag gjorde inget. Tränade absolut ingenting, jag drack öl var och varannan dag, jag levde mer eller mindre på potatismos...

På något befängt sätt så går jag och hoppas att det ska ske igen. Att jag på några veckor ska tappa tio kilo. Bara sådär. Men det kommer inte ske. Jag vet det. Jag får ta tag i saken själv.

Och så var det den här biten med mål. Jag har ingen aning om vad jag ska sätta upp för mål. Att komma ner till 80 kilo vore ju bra. Det får vara ett mål. Att inte vara tjockast på gymmet är också en tanke som finns med. Storlek 42 i byxor. Medium i tröjor. Mindre bröst. Definitivt mindre bröst. 80H är inge kul.

Jag återkommer med vikt när vågen är införskaffad. Blir även en del mått då...

So long sailors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0