På bra humör

Gårdagens negativa tankar och omotivation är borta. Känner mig återigen taggad och ser fram emot en dag, och framför allt kväll, som kommer bli hur kul som helst! Piggnade till rätt bra under morgonpromenaden i ett soligt och vackert grönområde. Slingorna går runt en camping och jag längtade tillbaks till för några veckor sedan när sambon och jag var på roadtrip/campingsemester här i östra Sverige. Började med Kolmården, sen upp till mina morföräldrar som bor ute på vischan, efter det ner till Gränna (vilket påminner mig om att vi har en hel påse med polkagrisar i skåpet och jag har inte ens tittat på påsen!) och slutligen hamnade vi sista natten i Kosta.

Jag gillar att campa. Det var så min barndoms semestrar spenderades. Vi var aldrig iväg på någon fancy utlandsresa, om inte tältsemester i Norge eller minisemester i Danmark räknas. Jag minns att jag var så avundsjuk på mina kompisar som fick åka till Gran Canaria och Kreta. Jag vill ju också det. Mina föräldrar har aldrig haft det intresset, deras intresse är djur och natur, skog och mark, bär- och svampplockning. Idag är jag så tacksam och glad över att jag fick växa upp på det viset!

Jag kan riktigt längta efter att få slå upp tältet vid en sjö och grilla något gott. Jag kan längta efter att plocka slånbär och koka egen saft. Jag kan längta efter att få ta en promenad i det fina grönområdet i stan och kanske se en hare eller rådjur. Men jag kan också längta efter en skön utlandsresa. Det är det bästa med att vara vuxen, att man bestämmer själv. Vill vi åka till Gran Canaria och dricka Sangria så gör vi det. Vill vi grilla korv i skogen gör vi det. Life is good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0