Omotiverad

Idag är ingen bra dag. Jag vill inte. Jag orkar inte. Motivationen är som bortblåst. Som alltid när jag försökt gå ner i vikt vill jag se snabba resultat. Jag skulle gärna vakna upp en dag och vara fem kilo mindre bara för att se att något hänt. Nu har jag tränat och ätit betydligt bättre än vad jag gjort på länge i två veckor och jag ser ingen skillnad. För att få snabba resultat borde jag ersätta alla mål med måltidsersättning men jag vill inte. Jag tror inte riktigt på det. Jag är alldeles för rädd för att gå upp allt igen och kanske lite till, även om jag äter nyttigt. Nu ska jag till gymmet och se om jag kan hitta motivationen där...

Kommentarer
Postat av: Maria

Heja dig! Visst tappar man modet och sikten ibland, det viktiga är dock att inte ge upp. Måltidsersättningen för min del var det som gjorde att jag fick fart och jag har inte gått de kilona jag gick ner (4 år sedan). Så jag rekommenderar det starkt.

2010-08-20 @ 12:40:28
URL: http://www.gungeligung.blogspot.com
Postat av: Anonym

Heja tjejen! Du tränar på bra, fortsätt med det!

2010-08-20 @ 13:05:10
Postat av: Landkrabba

Tack för era peppande kommentarer!



Maria: Tack för tipset! Anledningen till att jag är skeptisk är att jag sett alldeles för många som misslyckats så det är kul att höra om dom positiva effekterna också. Om inte min strategi fungerar ska jag testa det!

2010-08-20 @ 15:06:45
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: E

jag är ju helt emot att ersätta måltider alls, du kan banta sönder din ämnesomsättning för att sen behöva kämpa mot vikten hela ditt liv. minska portionerna istället, och ät aldrig mer än en portion! samt kolla på Hypnosbantning med Paul McKenna... Inte en massa mumbojumbo som man kan tro, utan väldigt många bra tips! JU mer du kämpar, desto fortare kommer resultaten, utan att du märker det själv. PÖSS

2010-08-20 @ 15:57:14
URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: Landkrabba

E: Tack för kloka åsikter, synpunkter och råd. Hade ingen aning om det där med ämnesomsättningen. Nu blev jag genast ännu mera avskräckt än innan. Sen är det det enkla faktum att jag älskar mat! Vill inte gå hungrig hela tiden men har insett att det inte funkar att ta en portion till bara för att det är gott. Har följt din blogg i flera månader men först nu gett mig till känna, du är en stor inspirationskälla för mig. Samt att du skriver förbaskat roligt många gånger!

2010-08-20 @ 16:33:08
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0