Långlunch

M och jag träffades för sex år sedan. Utan att ens någonsin ha sett eller talat med människan blev vi infösta i en gammal militärförläggning och fick veta att vi skulle dela rum i tre veckor. Sagt och gjort. M med en tvättkorg full med smink och jag med cargopants och en prilla under läppen. Sen den dagen är vi bästa vänner.

M jobbar till sjöss hon med så trots att vi bor i samma stad ses vi inte så ofta som vi vill och önskar. Nu är hon dock hemma och jag med och det är något som ska firas. Detta brukar ske genom en härlig långlunch med diverse skvaller och uppdateringar om livet i allmänhet.

Långlunch för många är kanske ett par timmar. För oss innebär långlunch en lunch, lite vin, lite mer vin, en middag och sen en drink eller flera. Bästa lunchen var i julas, mitt under julruschen, då vi började med lunch och avslutade på en nattklubb i stan halv tre med våra tio shoppingkassar.

Långlunchen idag sträckte sig dock bara till strax efter nio, cirka åtta timmar alltså. En normal arbetsdag för vissa, en normal lunch för oss. Vi är inte som alla andra men vi har förbaskat trevligt och det är huvudsaken!

Livet på land är lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0