Fem sekunder

Joggingrundan idag blev fem sekunder snabbare än den förra. Alltid något! Hade inte tänkt att utmana mig själv, ville springa lugnt och känna efter hur det kändes eftersom mina benhinnor har varit lite ömma sen joggingrundan i början på veckan. Kände inget under promenaden ut till spåret och inget under själva joggingrundan. Höll inte koll på tiden så noga heller. Min pulsklocka är av en väldigt enkel variant så jag kan tyvärr inte se både stoppuret och pulsen samtidigt, brukar därför mest kolla på pulsen och checka av tiden vid vissa stolpar, där den hittills sprungna distansen står. Brukar dock slå på stoppuret när jag viker in på sista vägen ner mot min "målstolpe". Då är det cirka tre minuter kvar. Upptäckte då att jag låg på ungefär samma tid som förra gången och spurtade (spurta för mig betyder springa aningens aningens snabbare så jag känner mig som en flåsande jämthund en varm sommardag, normalt flåsar jag som en jämthund under en varm vårdag, så dålig kondition har jag...) Kände mig nöjd när jag stoppade klockan på 21:10...

Kände mig dock inte lika nöjd efteråt. Direkt när jag började promenera började även benhinnorna ömma och kändes väldigt stela. Inte bra! Får kanske ta en veckas uppehåll från joggingen helt och hållet. Har läst lite om benhinneinflammation på nätet och misstänker att det i mitt fall rör sig om en överansträngning. Har ju inte joggat något på typ ett år innan jag började för tre veckor sedan! Underlaget jag springer på är inte jättehårt då det är grusväg hela slingan. Jag har visserigen en pronerande löpsteg men skorna är helt nya och utprovade av en kunnig kille i sportaffären där jag fick springa på löpband, både med neutrala skor och dessa för att se att dom verkligen gjorde vad dom skulle. Kanske lika bra att kurera sig med dom tre snälla v:na. Vila, Vatten och Voltaren. Har en känsla av att mina andra tre v:n inte funkar i detta fall, Vilja Våld och Vaselin ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0