Ett svettigt pass

Kom nyss hem från ännu ett svettigt pass på crosstrainern. Vilken jävla apjobbig maskin det är! Men jag körde mina 34 minuter och svettade ner mig själv och maskinen, hoppas det inte stänkte allt för mycket på grannarna :) 5an visade ett gammalt avsnitt med Desperate Housewives så tiden gick fort. Hade tänkt simma en halvtimme efter gymmandet men som den förvirrade människa jag är så glömde jag att packa ner badkläderna så det fick bli en halvtimme lugn promenad istället. Alltid något!

Ikväll blir det middag och vin hemma hos M då vi ska planera inför helgens tjejmiddag. Är nöjd med mina resultat hittills och med min självkontroll så jag kommer definitivt inte skämmas över att vi kommer dela en flaska vin och äta god mat. Det jag i första hand vill få bukt med är mitt tröst- och hetsätande när ingen ser. Att jag äter och dricker gott i goda vänners lag må vara hänt för det gör man ju inte varje dag. I mitt fall tror jag att just den biten kommer göra stor skillnad.

När jag är ensam hemma är det så lätt att gå ner till pizzerian istället för att laga riktig mat. Det är så lätt att öppna en flaska vin. Det är så lätt att köpa en påse chips. När jag är ombord är det samma visa. Det är alldeles för lätt att ta en frukosttoast till. Det är så lätt att köpa godis och chips då vi har tillgång till det hela dygnet. Det är så lätt att äta kakor till kaffet då det alltid står en burk på bordet. Det är så lätt att ta ett par öl på kvällen.

Sen min sambo åkte i måndag har jag inte ätit något onyttigt vilket är en stor seger för mig. Jag har ätit exakt det jag redovisat. Det är ingen idé att ljuga för mig själv, för min sambo eller för er läsare. Jag har ljugit för mig själv länge nog. Ljugit så att jag trott mig själv och därför berättat en modifierad version av sanningen för sambon och vänner men det är slut på det nu. Så peppad och så stark som jag känner mig nu har jag aldrig känt mig innan när jag gjort ett tafatt försök att gå ner i vikt. Den här gången är det på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0