Dagens joggingrunda

Gav mig på det längre spåret idag, 3,2 kilometersslingan. Blev positivt överraskad när jag stoppade klockan vid min målstolpe. 21 min 15 sek! Det innebär en hastighet på 9 km/h och det tycker jag låter snabbt för att vara mig. Funderar nu på om rundan verkligen är 3,2 kilometer, den kanske är kortare? Min sambo har en sån där plupp som man sätter på skon och kopplar till sin iPod, min iPod är för gammal för att ha en sån. Får låna den (eller ännu bättre, skicka ut honom i spåret!) när han kommer hem och dubbelkolla. I vilket fall som helst så flöt det på rätt bra, lite segt och stelt till en början men det lossnade snart.

En annan sak som förvånade mig var ett sällskap jag mötte i joggingspåret. Cirka 30 medelålders damer som trippade runt i högklackat och kavaj och kjol. Någon hade byxor. Tyckte att dom var lite väl uppklädda för att promenera runt i motionsspåret...? Och skorna var kanske inte helt optimala :)

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Kanske var de kommunpolitiker på besök i verkligheten? ;)

2010-08-24 @ 20:33:42
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: Landkrabba

Haha, ja kanske det! Lite skumt var det allt :)

2010-08-24 @ 21:30:10
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0